Followers

Monday 16 October 2017

πŸ˜œπŸ˜πŸ’ƒPENGALAMAN "BIG & SMALL ONION"πŸ˜πŸ‘¬✋

      😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍                                  
   
                            πŸ’–Alhamdulillah habis jugak theater hari ni!!!! Penat tau......πŸ’–

  Okay Assalamualaikum semua.... hari ni nak cerita sikit dekat korang semua yang baca blog ni!
Sebenarnyerr, tu tajuk teater kitaorang (big onion and small onion).

seminggu sebelum teater............

   Sebelum memulakan persembahan teater, kami membuat persiapan dalam masa seminggu untuk bahagian "prop", "it" dan pelakon. Saya mengambil bahagian "it" bersama dengan dua orang rakan yang lain. Masa kami juga agak singkat untuk menyiapkan semua barang yang perlu ada pada hari kejadian.

   Kami juga bekerjasama untuk menyiapkan "prob" walaupun persembahan kami belum siap dan  masih perlu dibaiki, kami juga membahagi masa untuk berlakon dan menyiapkan persiapan "prop".Walaupun masa kami singkat, tetapi kami akan buat yang terbaik untuk teater kami pada minggu hadapan. Kami juga diarahkan untuk membuat poster pengiklanan teater kami kepada semua yang ada disekolah untuk menghadiri persembahan tersebut.



  pada hari kejadian.......

   Semua pelakon telah bersedia untuk meraih kemenangan diatas pentas yang tidak berupa pentas itu.Kami semua berasa berdebar-debar kerana takut ada kesilapan yang akan terjadi semasa persembahan sedang berlangsung. Apabila keputusan undi telah diambil dan disahkan bahawa kami adalah orang yang pertama akan mempesembahkan persembahan teater kami. Semua pelakon sudah mula berasa cuak dan cemas kerana akan berdepan dengan penonton tidak lama lagi.

sesudah berakhirnya teater......

Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar dan kami berasa sungguh lega selepas mengakhiri persembahan tersebut. Kami juga berharap yang usaha kami sebelum ini tidak sia-sia dan kemenangan kami akan menjadi nyata (insyaallah).

beberapa hari kemudian......

Akhirnya, keputusan yang dinanti-nantikan telah tiba dan diumumkan bahawa teater yang bertajuk 'BIG ONION AND SMALL ONION" adalah pemenang 😱😱😱. Kami berasa sungguh bersyukur kerana kerjasama dan usaha kami sebelum ini tidak sia-sia untuk mendapat kemenagan yang agak mengejutkan.

Itu sahaja daripada saya buat masa ni....
#big&smalonion
#throwback
#2017

No comments:

Post a Comment

πŸ˜œπŸ˜πŸ’ƒPENGALAMAN "BIG & SMALL ONION"πŸ˜πŸ‘¬✋

      😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍                                                                   πŸ’–Alhamdu...